GBT Banner GBT Logo
تماس با ما   پیشنهادات   ثبت نام   نمایندگی های فروش   اخبار گلوبال برند تویز   درباره ما   صفحه اول
 
 
 
قوانین بازی Match Ball

این بازی مناسب برای ۲ تا ۶ نفر و رده سنی ۸ سال به بالا می باشد.

بازی Match Ball نیاز به مهارت و حس رقابت دارد. هر کدام از بازیکن ها سه بار فرصت دارد تا توپ خود را از روی صفحه ای که شماره گذاری شده است در یکی از نه حفره ای که تعبیه شده بیندازد. بازیکنان با پر کردن حفره ها امتیاز دریافت می کنند.

هر بازیکنی که ۱۵ امتیاز دریافت کند برنده بازی می شود. امتیاز هر توپ بر اساس شماره هایی که در اطراف هر حفره قرار دارند محاسبه می شود.

 
 

محتویات جعبه بازی:

‌‌‌‌یک صفحه پشتی: همانطور که در شکل نشان داده شده است صفحه ی پشتی را بین قطعه پلاستیکی و دیواره ی انتهایی جعبه بازی قرار دهید.
یک صفحه بازی که بر روی قطعه پلاستیکی قرار دارد.
سه قطعه شماره گذاری شده محل پرتاب
۹ حلقه . حلقه ها برای بازی استاندارد تعبیه
یک چنگک برای برداشتن توپ ها
۳ عدد توپ
یک تاس

 
 

آماده سازی بازی:

وقتی برای اولین بار می خواهید بازی کنید با احتیاط صفحه ی پشتی و حفره های امتیاز را از جعبه خارج کنید. بازی را همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است بر روی میز بچینید.
توجه داشته باشید که صفحه ی پرتاب که تا عدد سه شماره گذاری شده است باید ۳۰ سانتیمتر از لبه ی میز فاصله داشته باشد.
شما همچنین نیاز به مداد و کاغذ برای ثبت امتیاز ها دارید.

انتخاب مدیر بازی به منظور؛
* انداختن تاس
* بررسی درستی پرتاب
* خارج کردن توپ ها از حفره
* ثبت امتیاز ها
وقتی که نوبت پرتاب مدیر بازی می رسد بازیکن دیگری مدیر بازی خواهد شد.

قبل از شروع بازی هر بازیکن اجازه دارد تا سه پرتاب آزمایشی از سه خانه ی شماره گذاری شده انجام دهد تا با روش پرتاب آشنا شود و ببیند که کار ساده ای نیست.

نکته:
هر چقدر خط سیر پرتاب توپ بالاتر باشد توپ بالاتر پرتاب می شود و برعکس هر چقدر خط سیر پرتاب توپ پایین تر باشد توپ پایین تر پرتاب می شود.

 
 
matchball
 
 

شروع بازی:

جوان ترین فرد بازی را با سه توپ آغاز می کند. مدیر بازی تاس را می اندازد و هر عدد که تاس نشان داد بازیکن باید توپ خود را طوری پرتاب کند که بر روی عدد مورد نظری که بر روی قطعه های شماره گذاری شده افتاده و سپس در یکی از حفره ها قرار گیرد.
توپ حتما باید طوری پرتاب شود که به شماره مورد نظری که برروی قطعات شماره گذاری شده قرار دارد افتاده و درون حفره قرارگیرد. ممکن است که توپ بعد از برخورد با قطعه شماره گذاری شده به صفحه ی پشتی نیز برخورد کند ولی این کار الزامی نیست.

مدیر بازی بعد از پرتاب باید درستی آن را بررسی کند و تایید کند. اگر پرتاب تایید نشود نمی توان پرتاب را تکرار کرد و بازیکن یکی از سه شانس خود را از دست می دهد. اگر توپ درون یکی از حفره ها قرار گرفت مدیر بازی امتیاز آن حفره را یادداشت کرده و با چنگک توپ را از حفره خارج می کند.

به عنوان مثال:

* نوبت بازی یکی از بازیکنان است.
*مدیر بازی تاس را انداخته و عدد ۲ را نشان می دهد.
* بازیکن توپ خود را بر روی قطعه ی پرتاب شماره ۲ می اندازد.
*توپ به صفحه ی پشتی برخورد می‌کند و در داخل حفره با امتیاز ۳ قرار می گیرد.
* مدیر بازی ۳ امتیاز برای بازیکن ثبت می کند.

سپس بازیکن با دو پرتاب دیگر خود بازی را ادامه می دهد. قبل از هر پرتابی مدیر بازی تاس می اندازد و به بازیکن می گوید که باید بر روی کدام شماره توپ خود را پرتاب کند.
بعد از سه پرتاب نوبت بازیکن بعدی می رسد تا پرتاب های خود را انجام دهد. بازی تا جایی ادامه پیدا می کند که اولین بازیکن به امتیاز مورد نظر که قبلا در موردش تصمیم گرفته شده است برسد و یا بیشتر از آن امتیاز دریافت کند.

 
 

پایان بازی:

اگر بیش از یک بازیکن، امتیاز ۱۵ و یا بالاتر را داشتند آن بازیکنی برنده می شود که در آخرین دور بازی امتیاز بیشتر کسب کرده است.

اگر چند بازیکن امتیاز های برابر کسب کنند باید یک دور اضافی بازی کنند و بازیکنی که بیشترین امتیاز را کسب کند برنده بازی می شود، ولی اگر باز هم امتیاز ها برابر بود هر کدام یک پرتاب انجام می دهند و هر کس که بیشترین امتیاز را دریافت کند برنده ی بازی می شود.

 
 

روش های دیگر انجام بازی

روش امتیاز نهایی

برای بردن بازی باید دقیقا ۱۵ امتیاز کسب کرد. اگر بازیکنی بیشتر از ۱۵ امتیاز کسب کند، امتیاز هایی که از پرتاب آخر خود کسب کرده از او کسر خواهد شد.

مثال
در پایان دور جمع امتیازات بازیکن ها به ترتیب زیر می باشد :
بازیکن اول: ۱۶، بازیکن دوم: ۱۳ ، یازیکن سوم : ۱۲، بازیکن چهارم: ۱۷

در این روش بازی بازیکن چهارم برنده نیست و بازی همچنان ادامه دارد. امتیازهایی که بازیکن دوم و سوم بدست می آورند به جمع امتیازات آنها اضافه خواهد شد در صورتی که امتیازاتی که بازیکن اول و چهارم بدست می آورند از جمع امتیازات آنها کم خواهد شد و اگر مراقب نباشند ممکن است جمع امتیازات آنها از ۱۵ کمتر شود. با کمی شانس و مهارت می توان برنده ی بازی بود و اولین کسی که به امتیاز ۱۵ دست یابد، برنده ی بازی خواهد بود و بازی به پایان می رسد.

 
 
روش پرتاب یک متری

در این روش برای برنده شدن باید از فاصله ی یک متری توپ را پرتاب کرد. می توان این فاصله را روی زمین علامت گذاری کرد.

 
 
روش جابجایی حلقه ها

می توان برای تنوع دادن به بازی جای حلقه ها را تغییر داد در این روش فقط نمی توان حلقه ی شماره ۴ را جابجا کرد ولی مکان بقیه حلقه را می توان تغییر داد.

 
 
بازی بدون تاس

در این روش، پرتاب اول از شماره ی یک روی صفحه پرتاب انجام می شود، پرتاب دوم از شماره دو روی صفحه و پرتاب سوم از شماره سه روی صفحه انجام می شود و به همین ترتیب بازی ادامه پیدا می کند.

 
 
بازی در شرایط سخت

در این روش پرتاب ها باید در شرایط غیر عادی انجام گیرند.

برای مثال:
* بازیکن باید بر روی یک پا بایستد و توپ را پرتاب کند.
* وقتی بازیکن بر روی زانو نشسته است.
* وقتی بازیکن پشتش به بازی است و از روی شانه توپ را پرتاب می کند.
* پرتاب با دست مخالف.

اگر تعداد بازیکن ها بیشتر از چهار نفر باشد. در این صورت در هر دور دو پرتاب انجام می شود و یا اینکه امتیاز نهایی ۱۲ تعیین می شود. هر کدام از این روش ها را می توان به تنهایی بکار برد و یا با یکدیگر ترکیب کرد. هرطور که بازی می کنید، اوقات خوشی را داشته باشید.